Електромобілі давно змінили статус тренду або данини моді, перетворившись на одну з реалій нашого життя, зі своїми особливостями. Вирішили взяти в оренду електромобіль, аби пересвідчитись, що він вам підходить? В такому разі корисно буде дізнатись декілька важливих нюансів про особливості зарядки його акумулятора.
Де можна заряджати електромобіль?
Електромобілі можна заряджати на спеціальних зарядних стаціях, які працюють у великих містах та на багатьох АЗС. Зазвичай в комплекті з електромобілем ви отримуєте спеціальний перехідник для зарядки акумулятора від побутової розетки з напругою 220 В.
Існує два типи зарядних станцій:
-
Повільні (АС) – живлять батареї змінним струмом. Потужність кожного конектора від 3,5 до 22 кВт×год. Процес зарядки триває до 6 – 8 годин. Підходять для паркування поблизу багатоквартирних будинків та готелів, де автомобіль зручно залишити на ніч.
-
Швидкі (DC) – забезпечують живлення постійним струмом, що подається напряму в батарею. Потужність таких зарядних станцій – в межах від 22 до 150 кВт × год. Процес зарядки триває до однієї години.
Режими зарядки електромобілів
Існує декілька режимів зарядки, які визначаються потужністю та типом зарядної станції.
Режим зарядки |
Тип струму |
Напруга |
Потужність |
Особливості |
Mode 1 |
Змінний |
220 В |
До 2,3 кВт |
Від звичайної розетки. Режим є незахищеним та найбільш небезпечним через коливання напруги. |
Mode 2 |
Змінний |
240 В |
До 7,4 кВт |
Авто заряджається від спеціальної зарядної станції відповідним кабелем з роз’ємом, обладнаним вбудованим захистом (EVSE). |
Mode 3 |
Змінний |
690 В |
Стандартно – 22 кВт, але може сягати 43 кВт |
Контрольований режим, при якому спочатку відбувається перевірка всіх контактів та ізоляції, авто і станція узгоджують параметри. |
Mode 4 |
Постійний |
Від 600 В |
До 350 кВт |
Електрокар підключається до станції, що змінює змінний струм на постійний. |
Типи роз’ємів
Світ електрокарів лише формується, тож в ньому поки ще немає загальних для всіх стандартів роз’ємів. Сьогодні існує декілька їх типів:
-
Type 1 – однофазний роз’єм, поширений в Японії та США, який підходить для зарядки в режимах Mode 1 і Mode 2. Максимальна допустима потужність 9,2 кВт.
-
Type 2 – може бути комбінованим, одно и трифазним, зустрічається в європейських та китайських авто. Допустима потужність – від 22 до 43 кВт в режимі Mode 3.
-
CCS Combo 1 CCS Combo 2 – вдосконалена версія Type 1 і Type 2, має два додаткові контакти, які забезпечують можливість зарядки постійним струмом.
-
Розроблений компанією Tesla, Supercharger дозволяє заряджати електромобілі як повільним змінним струмом, так і постійним — з потужністю до 250 кВт. Втім, така конструкція є частиною екосистеми Tesla, для авто інших марок вона не підходить.
-
CHAdeMO – можна зустріти на американських та японських моделях. Роз’єм забезпечує можливість підключення до станцій постійного струму потужністю до 400 кВт.
-
GB/T – роз’єм, розроблений в Китаї. Підходить для зарядки змінним та постійним струмом (до 237 кВт).
Як заряджати електромобіль?
Перш за все, уникайте використання несертифікованого обладнання, аби не зіпсувати батарею орендованого електрокара.
-
Перед підключенням необхідно пересвідчитись, що роз’єм сухий та чистий.
-
Не допускайте падіння заряду нижче 20%. Оптимальний рівень заряду для експлуатації авто від 25 до 80%.
Електромобіль «не любить» екстремальних умов. При сильному морозі ємність батареї падає, а спека прискорює зношування деяких її елементів. Слідкуйте за станом батареї та завжди плануйте наступну зарядку.